Kreatívna tvorba a podnikanie

Ak čítaš moje blogy, vieš, že som manželka, mama, lektorka jogy, podnikateľka a ešte všeličo iné :). V každom prípade mám množstvo skúseností aj z oblasti podnikania.

Pamätám si, ako sme s manželom spoločne rozbiehali biznis, pracovali 12 hodín denne a ešte kopec vecí riešili doma popri starostlivosti o deti. Chcem ti povedať niečo dôležité môžeš dosiahnuť všetko, čo chceš, ale musíš makať a nevzdať sa pri prvej prekážke. Prekážky sú výzvy, ktoré ťa posúvajú bližšie k cieľu. Ak túžiš po tom, aby ťa živila kreatívna tvorba, lebo ju miluješ, pusti sa do práce. 

Kreatívna tvorba: 3 kroky, ako začať podnikať 

Mám kamošku, ktorá roky chodila do nudnej práce, až si povedala dosť. Rozhodla sa, že ide písať. Najprv začala popri zamestnaní, a keď jej pohár trpezlivosti pretiekol, dala výpoveď. Začala sa venovať písaniu ako externá redaktorka. Dnes je copywriterka na voľnej nohe. Ďalšia kamarátka tvorí jedinečné látkové bábiky a háčkované ozdoby. Začala na rodičovskej a pokračuje v tom naďalej. Do “klasickej” práce sa ani po niekoľkých rokoch nechystá. Obe majú veľa spoločného – robia, čo ich baví, dávajú do toho maximum a slušne zarábajú. Chceš sa k nim pridať? Prvý krok môžeš urobiť už dnes. Ako? 

 

Zisti si čo najviac 

Handmade je podnikanie ako každé iné s tým rozdielom, že do svojich výtvorov dávaš kus zo seba. Je jedno, či chceš predávať originálnu bižutériu, upcyklované oblečenie, texty alebo voskové sviečky. V prvom rade potrebuješ čo najviac informácií. 

Mala by si vedieť, že tvoj produkt by mal byť nielen originálny a kvalitný, ale dôležité je ovládať i základy cenotvorby, poznať spôsoby, ako osloviť cieľovú skupinu, kde sa inšpirovať a pod. Nemenej podstatný je branding, predajné kanály či legislatíva. 

Kde tieto informácie nájsť? Našťastie, dnes už existujú nielen internetové články na túto tému, ale aj knihy a workshopy. Už len tým, že si po prečítaní tohto článku objednáš napríklad knižku, urobíš prvý krok k vlastnému biznisu. 

Stanov si cieľ a urči stratégiu 

Pri stanovovaní cieľov je dôležitých viacero vecí. V prvom rade si zapíš hlavný cieľ a čiastkové ciele, pričom platí, že by mali byť reálne, časovo ohraničené a dosiahnuteľné. Po tomto kroku si nastav stratégie, ako ciele dosiahnuť. Choď do detailov. Nenechaj nič na náhodu. 

Pusti sa do toho 

V závislosti od nastavených cieľov a stratégií sa daj do realizácie tvojho handmade projektu. To znamená, že ťa čaká uskutočnenie reálnych krokov, ktoré povedú k dosiahnutiu cieľov. Niečo pôjde hladko, iné veci ti dajú zabrať. Tým najpodstatnejším v podnikaní je nevzdávať sa, keď prídu prekážky. Dopredu rátaj s tým, že za úspechom sa skrýva drina a úspešnou môžeš byť iba vtedy, keď vytrváš.